Hållbara träningsrutiner efter semestern

Nu är det dags att komma igång efter semestern. Några veckor har passerat så jobbrutinerna börjar falla på plats. Det finns inte längre några ursäkter för att inte ta tag i träningen.

Genom att inte stressa och gå ut för hårt i början så är det bra att börja med några enkla pass på gymmet. Kanske bestämmer du dig för att testa något nytt eller så kör du ett gympapass som du minns att du gillade innan semestern. Genom att ha förutbestämda möten eller i detta fall träningspass gör att du inte försöker smita från dem. Du vill inte göra ledaren eller dig själv besviken. När du har fått kläm på ett pass i veckan ser du till att utöka träningen till några fler besök på gymmet eller motionsspåret. Vad du än väljer så är det viktigt att du skapar hållbara träningsrutiner så att du känner att du är tillbaka.

Att mjukstarta är bra, kanske vill du testa nya träningskläder för att motivera dig mer. Fast alla är vi skapta olika och att starta lugnt kanske inte fungerar för alla. Någon kanske vill rivstarta och kör järnet för att komma tillbaka till träningsformen eller träningsglädjen. Kanske bokar man upp flera pass i veckan och kör igång stenhårt. Viktigt att tänka på är att denna träningsform inte fungerar i längden och ska man skaffa en hållbar träningsrutin måste man finna en balans mellan soffpotatis och träningsfreak. Någon kanske vill bli av med de där extra kilona som kom krypandes tillbaka under semestern. Vad du än har för anledning till att börja träna är du ett steg närmare ditt mål. Det är bara att köra igång. Se till att finna vad som är bra för dig, våga testa nya saker på gymmet och utmana dig själv.

Träning är inte för stunden utan för livet, så se till att hitta en bra balans mellan träning, arbete, nöje och mående.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *