Maxa träningen med intervaller eller gruppträning ger bäst resultat

För att nå bättre resultat med din träning behöver du öka intensiteten. Vad som är viktiga resultat för dig kanske är att klara av längre lopp eller att kanske gå ner i vikt. Vad än ditt mål är så är intervallträning där du tränar flera muskelgrupper under olika perioder av din träning viktig för att maximera din träning. Genom att köra ett par pass Intervallträning i veckan ökar du din förbränning och bränner fett även när du inte tränar. Det samma gäller med att bygga muskler. Det är inte bara övningen som ger starkare muskler utan även det faktum att kroppen och muskulaturen tränar efter åt. När det sedan är dags för nästa träningspass är din kropp inställd på vilka muskelgrupper som den ska använda och behöver bara mer energi och träning från dig.

Men Gruppträning kan fyspass eller corepass vara träningsformer som får din kropp att träna fler och andra muskler än vad den är van att trötta ut. Genom att träna tillsammans med andra kan man också mer omedvetet öka belastningen på sin träning vilket stärker kroppen.

Genom att inte fastna i redan inövade mönster, eller att endast bara köra samma träningsform hela tiden, bygger du inte upp din kropp. Du kan få bättre kondition om du till exempel cyklar, men det är inget som säger att du kommer att klara av att springa en längre sträcka eftersom du inte använder samma muskler. Därför är det bra om du tränar olika pass eller kör alla muskelgrupper när du tränar för att bygga upp kroppens muskulatur, vilket du gör om du kör intervallträning eller gruppträning.

Du kommer att känna att du blir starkare, piggare och mer uthållig eftersom du inte bara kör samma muskelgrupper som du är van att använda. Du bygger alltså hela kroppen och på så sätt stärker du upp din muskulatur så att du blir mer vältränad.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *