Vardagsmotion bästa sättet att må bra

Tänk dig att du är en träningsfanatiker, som bara älskar allt med sport. Du tränar flera timmar i veckan på gymmet. Men har du funderat på vilka andra val du gör? Tar du bilen till gymmet eller ser du det som ett extra träningspass att faktiskt gå eller cykla dit. Kanske motiverar du det med att du kan ta ut dig lite extra under träningen om du kan ta bilen hem.

Går du till jobbet eller tar du bilen, detta kan vara tufft om du bor en bit ifrån jobbet, men om du bor inom gångavstånd varför tar du bilen? Är det för stressigt på morgonen. Tar du trapporna eller åker du i rulltrappan eller hissen för att byta våningsplan? Kanske har du inte tänkt på hur nära det är till affären, utan av vara vana så sätter du dig i bilen.

Vardagsmotion är minst lika viktigt som all träning på gymmet. Eftersom vardagsmotion kan stärka dig hela tiden. Vissa hävdar att vardagsmotionen är den sanna och viktigaste träningen vi kan erbjuda våran kropp eftersom vi gör det där lilla extra hela tiden för att hålla oss igång.

För om man inte tänker på hur man lever och agerar när man inte tränar så påverkar faktiskt inte några timmars träning effekten av ett längre och lyckligare liv. Se därför till att få in all vardagsmotion utöver dina träningspass, du kommer att märka en skillnad. Du kommer att inse att man genom att ta sig tid att gå en promenad istället för att sätta sig i en bil kommer att öka syresättningen och på sikt leda till ett piggare och mer aktivt liv.

Så använd dig av så mycket vardagsmotion som möjligt, rör på dig på arbetsplatsen, ta trapporna istället för hissen och se till att parkera bilen om det inte är absolut nödvändigt att ha den. Lev ditt liv för vardagsmotion.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *